P0553 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
P0553
Lokalizacja usterki

P0553 – Wysokie wejście obwodu czujnika ciśnienia wspomagania kierownicy

Prawdopodobne przyczyny

Opis kodu DTC P0553 Ogólny

Układ wspomagania kierownicy składa się z pompy układu kierowniczego, która jest napędzana paskiem, skrzynią kierowniczą, przewodami lub przewodami oraz czujnikami. W połączeniu z tym układem moduł sterujący silnika (ECM) współpracuje z czujnikiem ciśnienia w układzie kierowniczym (PSP) w celu kontrolowania ciśnienia w układzie, a także wprowadzania niezbędnych regulacji.

Jeżeli lampka Check Engine zapala się obok kodu DTC P0553 OBDII, to dlatego, że ECM napotkał jeden lub więcej warunków poza spodziewanym zakresem w obwodzie czujnika PSP .

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo