P0883 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
P0883
Lokalizacja usterki

P0883 – Wysoki sygnał wejściowy mocy TCM

Prawdopodobne przyczyny
  • Podłączenie zasilania i / lub uziemienia modułu sterującego skrzyni biegów (TCM)
  • Wadliwe elektromagnesy przekładni
  • Wadliwy moduł sterujący skrzyni biegów (TCM)
  • Wadliwy moduł sterujący zespołu napędowego (PCM)
  • Wiązka przewodów modułu sterującego skrzyni biegów (TCM) jest otwarta lub zwarta
  • Słabe połączenie elektryczne obwodu modułu sterującego skrzyni biegów (TCM)

P0883 Znaczenie

Obwód wyjściowy sterowania skrzynią biegów służy do zasilania zespołu elektromagnesu skrzyni biegów / TRS i modułu PCM w normalnym trybie pracy. Celem obwodu wyjściowego skrzyni biegów jest umożliwienie układowi sterowania skrzynią biegów odcięcia zasilania zespołu elektromagnesu skrzyni biegów / TRS w przypadku, gdy skrzynia biegów powinna zostać przełączona w tryb awaryjny z powodu DTC.
Po module sterującym zespołu napędowego ( PCM) zresetować (przełącznik zapłonu ustawiony w położeniu roboczym lub po uruchomieniu silnika) układ kontroli skrzyni biegów sprawdza, czy obwód wyjściowy skrzyni biegów jest otwarty, sprawdzając napięcie w obwodach wyjściowych skrzyni biegów, zanim system sterowania skrzynią biegów zażąda, aby obwód był zasilony. Żądanie jest wysyłane przez bezpośrednie sterowanie obwodem z PCM do TIPM. Jeżeli napięcie zostanie wykryte w obwodach wyjściowych skrzyni biegów przed wysłaniem żądania, wygenerowany zostanie kod DTC.

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo