P0002 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Kod usterki
P0002
Lokalizacja usterki
Sterowanie regulatorem ilości paliwa – zakres / działanie obwodu

Wykrycie usterki elektrycznej w linii sterowania regulatora wydatku paliwa : Nadmierne obciążenie

Prawdopodobna przyczyna
  • Wadliwe Okablowanie
  • uszkodzony elektromagnes sterowania regulatora
  • Wadliwy solenoid sterujący regulatora objętości paliwa (FVR)
  • Wiązka przewodów elektromagnesu regulatora objętości paliwa (FVR) jest otwarta lub zwarta
  • Słabe połączenie elektryczne obwodu elektromagnetycznego regulatora objętości paliwa (FVR)
  • Problem z ECM
  • Zasilanie glówne (Przekaźnik ; Bezpieczniki…)
  • Zasilanie mocy (Przekaźnik ; Bezpieczniki…)

Uwaga:  Kod związany z zakresem / wydajnością zostanie ustawiony, gdy czujnik lub inny element nie będzie działał w zakresie oczekiwanym przez PCM (moduł sterowania zespołem napędowym), biorąc pod uwagę bieżące obciążenie / prędkość silnika oraz informacje zebrane z innych czujników. Możliwe przyczyny kodów zakresu / wydajności to prawdopodobnie wadliwe czujniki tak łatwo, jak prawdopodobnie wynikają z problemów z okablowaniem, które mają wpływ na działanie danego czujnika lub komponentu, co oznacza, że ​​w przypadku tych kodów należy wziąć pod uwagę wszystkie czujniki i komponenty jako część obwodu sterowania, do którego odnosi się kod.

P0002 Znaczenie

Moduł sterujący układu napędowego ( PCM ) monitoruje obwody regulatora objętości paliwa (FVR) i powrotnego regulatora objętości paliwa (FVRRTN) do modułu PCM pod kątem wysokiego i niskiego napięcia.

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V


Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo