P0024 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
P0024
Lokalizacja usterki
P0024 – POŁOŻENIE WAŁKA ROZRZĄDU “B” – ZBYT DUŻE OPÓŹNIENIE CZASOWE LUB WYDAJNOŚĆ SYSTEMU (BANK 2)
Prawdopodobne przyczyny
  • Ciągły przepływ oleju do komory tłoka VCT
  • Błędne położenie wałka rozrządu z powodu niskiego ciśnienia oleju
  • Ograniczenie przepływu oleju w kanałach olejowych lub w korpusie zaworu VCT
  • Zawór elektromagnetyczny 2 zmiennej rozrządu wałka rozrządu, bank 2 (VCT22), zablokowany w pozycji otwartej
  • Wadliwy elektrozawór sterujący rozrządu zaworów wydechowych
  • Wiązka przewodów elektromagnetycznego zaworu sterującego rozrządu zaworów wydechowych jest otwarta lub zwarta
  • Słabe połączenie elektryczne obwodu elektromagnetycznego zaworu sterującego rozrządu wydechowego
  • Wadliwy czujnik położenia wału korbowego (POS)
  • Wadliwy czujnik położenia wałka rozrządu

P0024 Znaczenie

Mechanizm ten hydraulicznie steruje fazami krzywek w sposób ciągły przy stałym kącie działania zaworu wydechowego.
Moduł sterujący silnika ( ECM ) odbiera sygnały, takie jak położenie wału korbowego, położenie wałka rozrządu, prędkość obrotowa silnika i temperatura płynu chłodzącego silnik. Następnie ECM wysyła impulsowe sygnały robocze WŁ. / WYŁ. Do elektromagnetycznego zaworu sterującego rozrządu zaworów wydechowych w zależności od stanu jazdy. Umożliwia to sterowanie czasem zamykania / otwierania zaworu dolotowego w celu zwiększenia momentu obrotowego silnika w niskim / średnim zakresie prędkości i mocy w zakresie wysokich prędkości.
Elektrozawór sterujący rozrządu zaworów dolotowych zmienia ilość oleju i kierunek przepływu przez jednostkę sterującą rozrządu zaworów dolotowych lub zatrzymuje przepływ oleju. Dłuższa szerokość impulsu zwiększa kąt zaworu. Krótszy impuls opóźnia kąt zaworu. Kiedy szerokości impulsów WŁ. I WYŁ. Stają się równe, zawór elektromagnetyczny zatrzymuje przepływ ciśnienia oleju w celu ustalenia kąta zaworu dolotowego w położeniu sterowania.

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo