P0028 – Opis naprawy błędu
Kod usterki |
---|
P0028 |
Lokalizacja usterki |
P0028 – Obwód zaworu elektromagnetycznego sterującego zaworem dolotowym, zakres / działanie, bank 2 |
Prawdopodobne przyczyny |
|
Jakie są najczęstsze przyczyny kodu P0028?
Najczęstszą przyczyną kodu P0028 z dużym marginesem jest niski poziom oleju silnikowego, a zaraz po nim problemy z niskim ciśnieniem oleju oraz niewłaściwy lub nieodpowiedni olej smarujący. Inne typowe przyczyny kodu P0028 to:
-
Przerwy lub zwarcia w powiązanym okablowaniu.
-
Skorodowane złącza elektryczne.
-
Utrata kontaktu z masą
-
Wadliwe siłowniki i / lub zawory / mechanizmy sterujące, chociaż zdarza się to stosunkowo rzadko.
Jak naprawić ten kod błędu?
Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15VBłąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo