P0031 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Kod usterki
P0031
Lokalizacja usterki

P0031 – Obwód sterowania grzałki sondy lambda HO2S niski, bank 1, czujnik 1

Prawdopodobne przyczyny
  • Duże wycieki spalin
  • Uszkodzenia czujników tlenu i przewodów spowodowane przez gruz drogowy
  • Wadliwe czujniki tlenu
  • Uszkodzenia spowodowane złą jakością oleju na rynku wtórnym i dodatków do paliwa
  • Niskie ciśnienie paliwa (sprawdź kody związane z ciśnieniem paliwa)
  • Nadmierne ciśnienie paliwa (sprawdź kody związane z ciśnieniem paliwa)
  • Niezmierzone powietrze dostające się do silnika
  • Przerwane obwody (przepalone bezpieczniki tam, gdzie są zamontowane)
  • Utrata masy

Uwagi techniczne

Kod oznacza, że ​​wystąpił problem z obwodem elementu grzejnego podgrzewanej sondy lambda. Woda dostająca się do złącza podgrzewanej sondy lambda może spowodować przepalenie bezpiecznika podgrzewanej sondy lambda, co jest bardzo częstym problemem w przypadku kodów tego typu. Przed wymianą czujnika sprawdź stan bezpiecznika i złączy podgrzewanej sondy lambda.
Obwód sterowania podgrzewacza HO2S niski, bank 1, czujnik 1 to ogólna definicja parametru P0031; jednak producent pojazdu może mieć inną definicję i informacje dotyczące kodu P0031.


Kod OBD II P0031 jest najczęściej ustawiany, gdy PCM (moduł sterowania zespołem napędowym) wykrywa napięcie sygnału lub poziom rezystancji z obwodu sterującego czujnika tlenu, który nie mieści się w zakresie wstępnie zdefiniowanych parametrów. W większości zastosowań napięcie obwodu grzałki czujnika powinno ściśle odpowiadać napięciu akumulatora, a odchylenie od napięcia akumulatora wynoszące około 10% doprowadzi do wygenerowania i zapamiętania przez moduł PCM kodu usterki oraz zaświecenia się lampki CHECK ENGINE.

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo