P0034 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
P0034
Lokalizacja usterki

P0034 – Obwód sterowania zaworu obejściowego turbosprężarki niski

Prawdopodobne przyczyny
  • Okablowanie pogryzione przez gryzonia
  • Awaria elektromagnesu sterującego doładowaniem
  • Awaria modułu sterującego zespołu napędowego
  • Słabe połączenie na złączu solenoidu doładowania
  • Wilgoć lub korozja w złączu elektrozaworu doładowania
  • Wadliwy czujnik ciśnienia doładowania
  • Uszkodzony zawór obejściowy turbosprężarki
  • Odłączone, pęknięte lub zapadnięte przewody podciśnieniowe (zawór obejściowy uruchamiany podciśnieniem)
  • Uszkodzony siłownik zaworu obejściowego turbosprężarki
  • Okablowanie obwodu czujnika sterowania doładowaniem może być zwarte, spalone, przecięte lub odłączone
  • Poluzowane, skorodowane lub odłączone złącza elektryczne w obwodzie odniesienia czujnika doładowania
  • Wadliwy PCM lub kontroler doładowania

Jak rozwiązywać problemy z kodem P0034?

Ze względu na uproszczoną konstrukcję pierwszym krokiem w diagnostyce kodu P0034 jest sprawdzenie samego zaworu doładowania. Odłącz elektromagnes doładowania i wyjmij go z pojazdu. Po stronie wlotowej zaworu przedmuchaj powietrze ustami przez elektromagnes doładowania. W spoczynku solenoid powinien przepuszczać powietrze jak słomka. Jeśli powietrze nie przepływa przez elektrozawór doładowania, może być zablokowany lub zablokowany i należy go wymienić.

Sprawdź działanie elektromagnesu przy użyciu baterii. Podłącz dodatnie źródło 12 V do dodatniego zacisku solenoidu, a następnie podłącz masę do ujemnego zacisku solenoidu. Elektrozawór kliknie słyszalnie, wskazując, że został włączony. Wielokrotnie odłącz i ponownie podłącz źródło zasilania, aby zapewnić spójność przełączników elektromagnetycznych. Gdy przewody są podłączone do elektrozaworu i znajduje się on w pozycji przełączonej, ponownie przedmuchaj elektromagnes. Powietrze nie powinno przepływać. Jeśli powietrze przepływa, wymień elektromagnes doładowania.

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo