P0036 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Kod usterki
P0036
Lokalizacja usterki

P0036 – Obwód sterowania podgrzewacza HO2S, bank 1, czujnik 2

Prawdopodobne przyczyny
  • Problem po stronie masy obwodu grzałki czujnika O2
  • Problem po stronie zasilania obwodu grzałki czujnika O2
  • Element grzejny czujnika O2 ma wysoką rezystancję
  • Element grzejny czujnika O2 ma przerwę w obwodzie

Kod oznacza, że ​​wystąpił problem z obwodem elementu grzejnego podgrzewanej sondy lambda. Moduł sterujący monitoruje, jak długo czujnik się nagrzewa i zaczyna wysyłać odpowiedni sygnał. Kod jest uruchamiany, gdy czujnik nagrzewa się zbyt długo. Woda dostająca się do złącza podgrzewanej sondy lambda może spowodować przepalenie bezpiecznika podgrzewanej sondy lambda. Przed wymianą czujnika sprawdź stan bezpiecznika i złączy podgrzewanej sondy lambda. Jeśli czujnik i złącze są w porządku, wymiana czujnika O2 1 zwykle rozwiązuje problem z

obwodem sterującym podgrzewacza HO2S, bank 1 Czujnik 2 jest ogólną definicją dla P0036; jednak producent pojazdu może mieć inną definicję i informacje dotyczące kodu P0036.


Kod P0036 oznacza działanie podgrzewacza HO2S, bank 1, czujnik 2. Oznacza to, że moduł PCM wykrył problem z obwodem podgrzewacza znajdującego się za nim czujnika tlenu. Bank 1 odnosi się do strony silnika, która ma cylinder nr 1. Bank 2 to przeciwna strona silnika. Jeśli masz czterocylindrowy, będzie tylko jeden bank. Powiązany kod dla drugiego banku to P0056 Działanie podgrzewacza HO2S, czujnik 2, bank 2. Wskazuje to, że moduł PCM wykrył problem z podgrzewaczem sondy lambda znajdującej się za rządkiem 2 na wylocie.

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo