P0042 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
P0042
Lokalizacja usterki

P0042 – Obwód sterowania podgrzewacza HO2S, bank 1, czujnik 3

Prawdopodobne przyczyny
  • Wadliwy podgrzewany czujnik tlenu (H2OS), bank 1, czujnik 3
  • Podgrzewany czujnik tlenu (H2OS) Bank 1 Czujnik 3 jest zwarty do masy
  • Problem po stronie masy obwodu grzałki czujnika O2
  • Problem po stronie zasilania obwodu grzałki czujnika O2
  • Element grzejny czujnika O2 ma wysoką rezystancję
  • Element grzejny czujnika O2 ma przerwę w obwodzie

Jak rozwiązywać problemy z kodem P0042?

Ten kod może być spowodowany tylko przez problemy w obwodzie grzałki czujnika O2 lub przez sam czujnik.

Zwykle podgrzewane czujniki O2 mają cztery przewody – z których dwa są podłączone do obwodu grzałki, a dwa są zasilane i masowe dla czujnika. W tym studium przypadku zajmujemy się tylko obwodem grzałki.

  • Sprawdź okablowanie obwodu nagrzewnicy

Najpierw musisz odłączyć złącze czujnika O2 i przetestować obwód grzałki pod kątem zasilania i masy. Możesz to zrobić za pomocą multimetru cyfrowego .

Korzystając ze schematu elektrycznego pojazdu, określ, który styk złącza jest zasilany, a który jest uziemiony. Ustaw multimetr na ustawienie woltów. Dotykając czarnego multimetru do masy, a drugiego do zasilania na złączu, powinieneś zobaczyć odczyt zbliżony do napięcia akumulatora. Jeśli nie, masz problem z zasilaniem czujnika O2. Będziesz musiał sprawdzić stronę zasilania schematu okablowania, aby dowiedzieć się, gdzie leży usterka obwodu.

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo