P0052 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Kod usterki
P0052
Lokalizacja usterki

P0052 – Obwód sterowania podgrzewacza HO2S wysoki, bank 2, czujnik 1

Prawdopodobne przyczyny
  • Duże wycieki spalin
  • Uszkodzenia czujników tlenu i przewodów spowodowane przez gruz drogowy
  • Wadliwe czujniki tlenu
  • Uszkodzenia spowodowane złą jakością oleju na rynku wtórnym i dodatków do paliwa
  • Niskie ciśnienie paliwa (sprawdź kody związane z ciśnieniem paliwa)
  • Nadmierne ciśnienie paliwa (sprawdź kody związane z ciśnieniem paliwa)
  • Niezmierzone powietrze dostające się do silnika
  • Przerwane obwody (przepalone bezpieczniki tam, gdzie są zamontowane)
  • Utrata gruntu
  • Chociaż awaria modułu PCM nie jest całkowicie niemożliwa, jest to zdarzenie niezwykle rzadkie i usterkę należy szukać gdzie indziej, zanim wymieniony zostanie jakikolwiek moduł sterujący.

P0052 Znaczenie

Czujniki tlenu (O2S) lub podgrzewane czujniki tlenu (HO2S) muszą osiągnąć minimalną temperaturę roboczą 750 stopni F, aby wytworzyć dokładny sygnał napięcia. Im szybciej podgrzewana sonda lambda osiąga tę temperaturę, tym szybciej czujnik zacznie wysyłać dokładny sygnał do modułu sterującego silnika (ECM).
Aby osiągnąć wymaganą temperaturę, wewnątrz podgrzewanej sondy lambda znajduje się element grzejny. Moduł ECM steruje elementem podgrzewacza podgrzewanej sondy lambda na podstawie sygnałów z temperatury płynu chłodzącego silnika i obciążenia silnika. Moduł ECM steruje obwodem elementu grzejnego, umożliwiając przepływ prądu do masy.
Moduł ECM monitoruje sygnał napięciowy odbierany przez obwód elementu grzejnego i określa stan obwodu, porównując wykryte napięcie ze specyfikacją fabryczną.

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo