P0340 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
P0340
Lokalizacja usterki
  • Sygnał czujnika położenia wałka rozrządu dolotowego : Instalacja nieprawidłowa
  • Wykrycie usterki sygnału czujnika położenia wałka rozrządu dolotu : Błędna pozycja montażu
Prawdopodobne przyczyny
  • Czujnik pozycji wałka rozrządu dolotu
  • Wiązka elektryczna

Błąd P0340 oznacza problem z czujnikiem położenia wału korbowego lub jego okablowaniem. Możliwe przyczyny tego błędu to:

  • Uszkodzony czujnik położenia wału korbowego – jeśli czujnik jest uszkodzony, to komputer silnika nie będzie miał prawidłowych informacji o położeniu wału korbowego, co może prowadzić do błędów w pracy silnika.
  • Uszkodzenie okablowania czujnika – jeśli przewody lub kostki połączeniowe czujnika są uszkodzone lub zanieczyszczone, to może to uniemożliwić prawidłowy przepływ sygnału z czujnika do komputera silnika.
  • Uszkodzony komputer silnika – w rzadkich przypadkach błąd P0340 może być spowodowany uszkodzeniem samego komputera silnika.
  • Uszkodzenie samego wału korbowego – jeśli wał korbowy jest uszkodzony lub nie działa prawidłowo, może to powodować błąd P0340

Aby dokładnie określić przyczynę błędu, konieczne jest przeprowadzenie diagnostyki komputerowej samochodu.


Błąd P0340 oznacza problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu w silniku samochodu. Aby naprawić ten błąd, należy najpierw sprawdzić sam czujnik, czy jest on czysty i dobrze podłączony. Jeśli czujnik jest zanieczyszczony lub ma złe połączenie, należy go wyczyścić lub poprawić połączenie. Jeśli czujnik jest uszkodzony, trzeba go wymienić.

Należy również sprawdzić, czy wałek rozrządu jest dobrze ustawiony oraz czy nie ma problemów z paskiem rozrządu czy rolkami napinającymi.

Jeśli po przeprowadzeniu tych kroków problem nadal występuje, należy skontaktować się z mechanikiem lub specjalistą samochodowym, aby dokładniej zdiagnozować i naprawić usterkę. Czasami konieczna może być diagnostyka komputerowa silnika w celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji o problemie.

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo