P0497 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Kod usterki
P0497
Lokalizacja usterki

P0497 – Niski przepływ przedmuchu systemu emisji par paliwa

Prawdopodobne przyczyny
  • Uszkodzone, spalone, zwarte, odłączone lub skorodowane przewody i / lub złącza
  • Załamane, ograniczone, zatkane, pęknięte, rozszczepione, wyrwane lub perforowane przewody podciśnieniowe
  • Wadliwy / zablokowany zawór odpowietrzający
  • Wadliwy / zablokowany zawór przedmuchu
  • Wadliwy, zatkany lub zatkany pojemnik na węgiel
  • Paliwo płynne w kanistrze na węgiel
  • Niepowodzenie lub awaria PCM. Należy pamiętać, że jest to rzadkie zdarzenie, a usterki należy szukać gdzie indziej, zanim jakikolwiek kontroler zostanie wymieniony.
  • Wadliwy zawór elektromagnetyczny kontroli przedmuchu (PCSV)
  • Wiązka przewodów elektromagnetycznego zaworu sterującego opróżnieniem (PCSV) jest otwarta lub zwarta
  • Słabe połączenie elektryczne obwodu elektromagnetycznego zaworu sterującego przedmuchiwaniem (PCSV)

Opis kodu DTC P0497 Ogólny

P0497 OBDII kod DTC jest gdy PCM (moduł sterowania zespołem napędowym) napotyka EVAP (par paliwa kontroli) oczyszczania szybkość przepływu , która jest mniejsza niż oczekiwano.

Układ EVAP wychwytuje i zatrzymuje opary paliwa, a następnie przesyła je do silnika, aby zostały spalone, zanim wydostaną się do atmosfery. System ten jest uszczelniony przez korek wlewu paliwa, zawór odpowietrzający, który umożliwia przedostawanie się powietrza, dzięki czemu opary paliwa docierają do silnika, przez zawór odpowietrzający, który pozwala oparom przedostać się do silnika.

Opary paliwa pozostają w kanistrze z węglem drzewnym do momentu osiągnięcia ciśnienia, które zostało już ustawione przez producenta. Po osiągnięciu tego ciśnienia PCM nakazuje otwarcie zaworu wentylacyjnego na zbiorniku węgla lub w jego pobliżu, tak aby dopływało świeże powietrze, w tym samym momencie opary paliwa są zasysane przez silnik z filtra z węgla aktywnego. Rzeczywiste natężenie przepływu z oczekiwanym natężeniem przepływu jest porównywane przez PCM w celu sterowania zarówno otwieraniem, jak i zamykaniem zaworu odpowietrzającego, umożliwiając w ten sposób uzgodnienie wartości natężenia przepływu. Jeśli plik PCMustali, że natężenie przepływu wymagane do oczyszczenia układu jest mniejsze niż oczekiwane, ten kod jest ustawiony i zapala się kontrolka Check Engine .

KATALOG SAMOCHODÓW ABARTH VW ACURA ALFA ROMEO ALPINE ASTON MARTIN AUDI AUSTIN BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROEN CUPRA DACIA DAEWOO DAEWOO / FSO DAIHATSU DODGE DS EAGLE FERRARI FIAT FORD FSM FSO GMC HONDA HUMMER HYUNDAI INFINITI INNOCENTI ISUZU IVECO JAGUAR JEEP JMC KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS LINCOLN LOTUS LTI MARUTI MASERATI MAZDA MERCEDES-BENZ MERCURY MG MINI BMW MITSUBISHI MOSKWICZ NISSAN OLDSMOBILE OLTCIT OPEL PEUGEOT PLYMOUTH PONTIAC PORSCHE RAM RENAULT ROLLS-ROYCE ROVER SAAB SATURN SCION SEAT SKODA SMART SSANG YONG SUBARU SUZUKI TALBOT TATA TESLA TOYOTA TRABANT UAZ VOLKSWAGEN VOLVO WARTBURG YUGO