P0506 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
P0506
Lokalizacja usterki

P0506 – Obroty systemu kontroli biegu jałowego niższe niż oczekiwano

Prawdopodobne przyczyny
  • Brudny korpus przepustnicy
  • Elektryczny siłownik regulacji przepustnicy nieprawidłowo wyregulowany lub uszkodzony
  • Wadliwy elektryczny siłownik sterujący przepustnicą
  • Wyciek powietrza dolotowego
  • Słabe połączenie elektryczne z zaworem kontroli powietrza dolotowego (IAC)

Co oznacza kod P0506?

Podczas jazdy noga na pedale przyspieszenia powoduje zmianę otwarcia przepustnicy, co z kolei wpływa na zmianę mocy i prędkości silnika. Po zwolnieniu pedału przyspieszenia przepustnica zamyka się, przywracając silnik do biegu jałowego. Aby utrzymać obroty biegu jałowego silnika, zawór IAC (kontroli powietrza biegu jałowego) umożliwia obejście przepustnicy niewielkiej ilości powietrza. Niektórzy producenci umieszczają IAC w korpusie przepustnicy, podczas gdy inni mogą go umieszczać w innym miejscu. Wiele nowoczesnych pojazdów, pojazdów typu „drive-by-wire” z elektronicznie sterowanym korpusem przepustnicy, nie wykorzystuje oddzielnego IAC, ale kontroluje prędkość biegu jałowego poprzez bezpośrednią zmianę otwarcia przepustnicy.

Jeśli ECU wykryje problem w systemie, taki jak prędkość biegu jałowego silnika jest wyższa lub niższa niż oczekiwana dla otwarcia IAC, ustawia DTC (diagnostyczny kod usterki) i zapala MIL lub CEL (lampka kontrolna awarii lub check-engine światło). Jeśli obroty silnika są niższe niż oczekiwane, ECU ustawia w pamięci kod DTC P0506 – Obroty systemu kontroli biegu jałowego niższe niż oczekiwano.

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo