P0511 – Opis naprawy błędu
Kod usterki |
---|
P0511 |
Lokalizacja usterki |
P0511 – Awaria obwodu sterowania powietrzem biegu jałowego |
Prawdopodobne przyczyny |
|
P0511 Znaczenie
Ten system automatycznie kontroluje obroty biegu jałowego silnika do określonego poziomu. Prędkość biegu jałowego jest kontrolowana poprzez precyzyjną regulację ilości powietrza, które omija przepustnicę przez zawór sterujący powietrzem biegu jałowego (IACV) i zawór sterujący powietrzem pomocniczym (AAC). Zawór IACV-AAC zmienia otwarcie kanału obejściowego powietrza, aby kontrolować ilość powietrza pomocniczego. Zawór ten jest uruchamiany przez silnik krokowy wbudowany w zawór, który przesuwa zawór w kierunku osiowym krokami odpowiadającymi sygnałom wyjściowym modułu sterującego silnika ( ECM ).
Jeden krok ruchu zaworu IACV-AAC powoduje odpowiednie otwarcie kanału obejścia powietrza. (tj. gdy krok posuwa się naprzód, otwór jest powiększany.) Otwarcie zaworu jest zmieniane, aby umożliwić optymalną kontrolę prędkości obrotowej silnika na biegu jałowym. Czujnik położenia wału korbowego (POS) wykrywa rzeczywistą prędkość obrotową silnika i wysyła sygnał do ECM . ECM następnie steruje położeniem skokową zaworu IACV-AAC, tak, że zbiega się prędkości obrotowej silnika z docelowej wartości zapamiętanej w ECM . Docelowa prędkość obrotowa silnika to najniższa prędkość, przy której silnik może pracować stabilnie. Optymalna wartość przechowywana w ECM określa się biorąc pod uwagę różne warunki silnika, takie jak nagrzewanie, hamowanie i obciążenie silnika (praca klimatyzacji, wspomagania kierownicy i wentylatora chłodzącego).