P0511 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
P0511
Lokalizacja usterki

P0511 – Awaria obwodu sterowania powietrzem biegu jałowego

Prawdopodobne przyczyny
  • Wadliwy zawór sterujący powietrzem biegu jałowego (IACV) / zawór sterowania powietrzem pomocniczym (AAC)
  • Okablowanie i złącza obwodów IAC.
  • Wycieki podciśnienia w układzie dolotowym
  • Nadmierne nagromadzenie EGR
  • Ograniczony korpus przepustnicy
  • Brudny lub zatkany czujnik MAF
  • Wadliwy ECU

P0511 Znaczenie

Ten system automatycznie kontroluje obroty biegu jałowego silnika do określonego poziomu. Prędkość biegu jałowego jest kontrolowana poprzez precyzyjną regulację ilości powietrza, które omija przepustnicę przez zawór sterujący powietrzem biegu jałowego (IACV) i zawór sterujący powietrzem pomocniczym (AAC). Zawór IACV-AAC zmienia otwarcie kanału obejściowego powietrza, aby kontrolować ilość powietrza pomocniczego. Zawór ten jest uruchamiany przez silnik krokowy wbudowany w zawór, który przesuwa zawór w kierunku osiowym krokami odpowiadającymi sygnałom wyjściowym modułu sterującego silnika ( ECM ).
Jeden krok ruchu zaworu IACV-AAC powoduje odpowiednie otwarcie kanału obejścia powietrza. (tj. gdy krok posuwa się naprzód, otwór jest powiększany.) Otwarcie zaworu jest zmieniane, aby umożliwić optymalną kontrolę prędkości obrotowej silnika na biegu jałowym. Czujnik położenia wału korbowego (POS) wykrywa rzeczywistą prędkość obrotową silnika i wysyła sygnał do ECM . ECM następnie steruje położeniem skokową zaworu IACV-AAC, tak, że zbiega się prędkości obrotowej silnika z docelowej wartości zapamiętanej w ECM . Docelowa prędkość obrotowa silnika to najniższa prędkość, przy której silnik może pracować stabilnie. Optymalna wartość przechowywana w ECM określa się biorąc pod uwagę różne warunki silnika, takie jak nagrzewanie, hamowanie i obciążenie silnika (praca klimatyzacji, wspomagania kierownicy i wentylatora chłodzącego).

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo