P0513 – Opis naprawy błędu
Kod usterki |
---|
P0513 |
Lokalizacja usterki |
P0513 – Nieprawidłowy klucz immobilizera |
Prawdopodobne przyczyny |
|
Opis kodu DTC P0513 Ogólny
Zasadniczo zarówno moduł sterujący nadwozia (BCM), moduł sterujący układu napędowego (PCM), jak i moduł interfejsu układu napędowego (PIM) muszą dekodować kod bezpieczeństwa klucza. Następnie wszystkie te moduły muszą ponownie współdziałać za pośrednictwem systemu Control Area Network (CAN), aby sprawdzić, czy nie tylko rozpoznały klucz, ale także, że rozpoznały się nawzajem. Gdy wszystkie moduły rozpoznają klucz, a także siebie nawzajem, PCM włącza układ wtrysku paliwa i zapłonu, umożliwiając w ten sposób uruchomienie pojazdu.
Jeśli wystąpi błąd, który zakłóca interakcję modułów, zostanie zapisany kod DTC P0513 OBDII .
Jak naprawić ten kod błędu?
Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15VBłąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo