P0522 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
P0522
Lokalizacja usterki

P0522 – Czujnik ciśnienia oleju silnikowego / obwód przełącznika – niskie napięcie

Prawdopodobne przyczyny
  • Wadliwy presostat oleju
  • Uszkodzone, spalone, zwarte, odłączone lub skorodowane przewody i / lub złącza
  • Stosowanie nieodpowiedniego oleju silnikowego
  • Słaba podstawowa konserwacja zapobiegawcza, np. Brak regularnej wymiany oleju i filtra oleju
  • Nadmierne mechaniczne zużycie silnika
  • Awaria mechaniczna wewnętrznych elementów silnika, takich jak (między innymi) pompa oleju, zawór nadmiarowy ciśnienia oleju, a nawet napinacze i / lub prowadnice łańcucha rozrządu
  • Awaria lub awaria PCM. Należy zwrócić uwagę, że jest to niezwykle rzadkie zdarzenie w przypadku P0522 i dlatego usterki należy szukać w innym miejscu przed wymianą regulatora.

Opis kodu DTC P0522 Ogólny

PCM (moduł sterowania zespołem napędowym) steruje czujnikami i inne elementy elektroniczne samochodu. Wśród tych czujników jest OPS (czujnik ciśnienia oleju). Jego funkcją jest wykrycie poziomu ciśnienia oleju w silniku, a następnie przesłanie tej informacji jako wartości napięcia do PCM . Ta wartość ciśnienia jest również przekazywana do manometru w zestawie wskaźników, przez który kierowca może zobaczyć ciśnienie oleju.

Gdy kod diagnostyczny P0522 OBDII jest ustawiony, dzieje się tak, ponieważ moduł PCM zaobserwował zbyt niską wartość na czujniku OPS . Jeśli ciśnienie oleju jest naprawdę niskie, silnik może ulec trwałemu uszkodzeniu. Chociaż prawdopodobnie przyczyną związaną z tym kodem jest problem elektryczny.

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo