P0525 – Opis naprawy błędu
Kod usterki |
---|
P0525 |
Lokalizacja usterki |
P0525 – Zakres / wydajność obwodu serwomechanizmu tempomatu |
Prawdopodobne przyczyny |
|
Opis kodu DTC P0525 Ogólny
Aby kontrolować prędkość pojazdu, konieczne jest, aby były one wyposażone w tempomat, który jest sterowany przez PCM (Powertrain Control Module), który poprzez dane otrzymane z czujnika prędkości (VSS) może wykonać automatyczna kontrola prędkości pojazdu.
PCM wykonuje gruntowne testy wykrywające obecność napięcia obwodu sterowania silnikiem servo lub mają podobne do tych zakresów skonfigurowany przez producenta. W przypadkach, gdy testy wewnętrzne wykażą błędy poziomu napięcia / rezystancji lub awarię tempomatu, monitorowanie prędkości pojazdu ustawi kod diagnostyczny P0525 OBDII poprzez zapalenie lampki ostrzegawczej.
Jak naprawić ten kod błędu?
Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15VBłąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo