P0528 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
P0528
Lokalizacja usterki

P0528 – Brak sygnału w obwodzie czujnika prędkości wentylatora

Prawdopodobne przyczyny
  • Wadliwy czujnik prędkości wentylatora
  • Wiązka przewodów czujnika prędkości wentylatora jest otwarta lub zwarta
  • Słabe połączenie elektryczne obwodu czujnika prędkości wentylatora
  • Wadliwe sprzęgło wentylatora
  • Wentylator chłodzący może być uszkodzony
  • Wadliwy PCM

  • Sterownik wentylatora – Niezależnie od tego, czy jest napędzany silnikiem elektrycznym, czy sprzęgłem, jeśli to zawiedzie, wentylator w ogóle nie będzie napędzany, co oznacza, że ​​nawet jeśli FSS działa, nie będzie miał nic do przekazania.
  • Przekaźnik lub moduł silnika wentylatora – Podobnie, jeśli przekaźnik lub moduł silnika wentylatora ulegnie awarii, nie może on napędzać wentylatora elektrycznego.
  • Czujnik prędkości wentylatora – jeśli FSS ulegnie awarii, nie wyśle ​​sygnału prędkości wentylatora do ECM.
  • Okablowanie – W przypadku okablowania poprowadzonego blisko wentylatora, zwłaszcza gdy sprzęgło i FSS są zamontowane przed wentylatorem, ścieranie wentylatora może prowadzić do przerwania obwodu w obwodzie FSS lub sprzęgła.
  • Temperatura płynu chłodzącego silnik (ECT) – Niektóre wentylatory elektryczne są sterowane przez ECT. Jeśli ten czujnik jest uszkodzony, sterownik wentylatora nie otrzyma polecenia, gdy ECM tego oczekuje. Prawdopodobnie wystąpią równoległe kody DTC ECT.
  • Pasek napędowy – w wentylatorach napędzanych sprzęgłem ślizgający się lub zerwany pasek napędowy nie będzie napędzał wentylatora prawidłowo, jeśli w ogóle, więc FSS nie będzie miał nic do zgłoszenia. W tym samym czasie mogą występować inne problemy, takie jak problemy z alternatorem lub wspomaganiem kierownicy.

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo