P0544 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
P0544
Lokalizacja usterki

P0544 – Obwód czujnika temperatury gazów wydechowych, bank 1, czujnik 1

Prawdopodobne przyczyny
  • Kable, złącza lub zaciski mogą być źle dokręcone lub skorodowane.
  • Być może czujnik temperatury spalin (EGT) jest wewnętrznie zwarty.
  • Wadliwy czujnik temperatury spalin (EGTS), bank 1, czujnik 1
  • Wiązka czujnika 1 czujnika temperatury gazów wydechowych jest otwarta lub zwarta
  • Nieprawidłowe połączenie elektryczne obwodu czujnika temperatury gazów wydechowych, bank 1, obwód 1
  • Wycieki spalin
  • Nadmierne gromadzenie się cząstek stałych na czujniku

Opis kodu DTC P0544 Ogólny

P0544 OBDII  kod wskazuje, że jest to awaria czujnika temperatury gazów wydechowych (EGT)  . Główną funkcją tego czujnika jest ochrona katalizatora (TWC) przed uszkodzeniem, które może ponieść z powodu nadmiernego ciepła.

Ten czujnik jest rezystorem wrażliwym na ciepło, który przekształca temperaturę spalin na sygnał napięciowy, który wysyła do komputera pojazdu. posiada 5 woltów odniesienia, które są dostarczane przez ten sam komputer.

Gdy temperatura spalin jest wysoka, zmniejsza się odporność czujnika. Ale jeśli poziom temperatury jest niski, rezystancja wzrasta, a zatem występuje niskie napięcie. Jeśli w silniku zostanie wykryte niskie napięcie, PCM (moduł sterujący zespołu napędowego) zmienia rozrząd silnika lub stosunek paliwa, aby utrzymać temperaturę w zakresie odpowiednim dla TWC .

Jeśli odczyty napięcia czujnika EGT są większe niż limit ustawiony przez producenta, kod ten zostanie aktywowany i zaświeci się kontrolka Sprawdź silnik .

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo