P0546 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
P0546
Lokalizacja usterki

P0546 – Obwód czujnika temperatury gazów wydechowych, czujnik 1. rzędu 1

Prawdopodobne przyczyny
  • Słabe połączenia lub skorodowane zaciski.
  • Zwarcie do masy w obwodzie.
  • Wadliwy czujnik temperatury spalin (EGTS), bank 1, czujnik 1
  • Wiązka czujnika 1 czujnika temperatury gazów wydechowych jest otwarta lub zwarta
  • Nieprawidłowe połączenie elektryczne obwodu czujnika temperatury gazów wydechowych, bank 1, obwód 1
  • Wycieki spalin
  • Nadmierne gromadzenie się cząstek stałych na czujniku

Opis kodu DTC P0546 Ogólny

Kod DTC P0546 OBDII odnosi się do czujnika EGT ( temperatura spalin) znajdującego się w wydechu przed katalizatorem (TWC). Celem tego czujnika jest ochrona katalizatora przed nadmiernym ciepłem.

Rezystancja czujnika jest wrażliwa na ciepło. Konwertuje temperaturę spalin na sygnał elektryczny, który jest przesyłany do komputera pojazdu. Im wyższa temperatura spalin, zmniejsza się rezystancja uziemienia, uzyskując w ten sposób wysokie napięcie. W przypadku spadku temperatury rezystancja rośnie, a napięcie jest niższe. W momencie wykrycia przez silnik wysokiego napięcia PCM (moduł sterujący zespołu napędowego) odpowiada za zmianę stosunku paliwa do powietrza, aby utrzymać temperaturę w dopuszczalnym zakresie w TWC (katalizator).

Jeśli napięcie wysyłane do PCM przekroczy limity już ustalone przez producenta pojazdu, ten kod zostanie zapisany i zapali się lampka Check Engine .

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo