P0549 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Kod usterki
P0549
Lokalizacja usterki

P0549 – Obwód czujnika temperatury gazów wydechowych, czujnik 1. rzędu 2

Prawdopodobne przyczyny
  • Wadliwy czujnik temperatury spalin (EGTS) rząd 2 czujnik 1
  • Wiązka czujnika 1 czujnika temperatury gazów wydechowych – zespół przewodów jest otwarty lub zwarty
  • Nieprawidłowe połączenie elektryczne obwodu czujnika temperatury gazów wydechowych, bank 2, obwód 1
  • Wycieki spalin
  • Nadmierne gromadzenie się cząstek stałych na czujniku

Opis kodu DTC P0549 Ogólny

Czujnik temperatury spalin (EGT) jest urządzeniem elektronicznym stosowanym w silnikach benzynowych i wysokoprężnych. Zasadniczo jest to rezystor wrażliwy na ciepło, który przekształca temperaturę spalin pojazdu w sygnał elektryczny wysyłany do PCM (moduł sterujący zespołu napędowego). EGT czujnik otrzymuje 5 woltów jako sygnał odniesienia oraz mase jako uziemienie.

Funkcja czujnika EGT różni się w zależności od zastosowania, w silniku benzynowym służy do sprawdzania, czy temperatura spalin jest odpowiednia. W silniku wysokoprężnym służy do określania czasu regeneracji filtra cząstek stałych .

Gdy ustawiony jest kod usterki P0549 OBDII , oznacza to, że PCM napotkał wyższe niż oczekiwano napięcie w obwodzie czujnika temperatury spalin .

KATALOG SAMOCHODÓW ABARTH VW ACURA ALFA ROMEO ALPINE ASTON MARTIN AUDI AUSTIN BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROEN CUPRA DACIA DAEWOO DAEWOO / FSO DAIHATSU DODGE DS EAGLE FERRARI FIAT FORD FSM FSO GMC HONDA HUMMER HYUNDAI INFINITI INNOCENTI ISUZU IVECO JAGUAR JEEP JMC KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS LINCOLN LOTUS LTI MARUTI MASERATI MAZDA MERCEDES-BENZ MERCURY MG MINI BMW MITSUBISHI MOSKWICZ NISSAN OLDSMOBILE OLTCIT OPEL PEUGEOT PLYMOUTH PONTIAC PORSCHE RAM RENAULT ROLLS-ROYCE ROVER SAAB SATURN SCION SEAT SKODA SMART SSANG YONG SUBARU SUZUKI TALBOT TATA TESLA TOYOTA TRABANT UAZ VOLKSWAGEN VOLVO WARTBURG YUGO