P0560 – Opis naprawy błędu
Kod usterki |
---|
P0560 |
Lokalizacja usterki |
P0560 – Awaria napięcia systemu
|
Prawdopodobne przyczyny |
|
Opis kodu DTC P0560 Ogólny
W momencie, gdy przełącznik zostanie ustawiony w pozycji włączenia, PCM (moduł sterujący zespołu napędowego) sprawdza układ ładowania, akumulatora i rozruchu. Gdy silnik już działa, PCM oczekuje, że zobaczy w układzie od 13,8 do 14,4 wolta. Jeśli napięcie mieści się w tym zakresie, system jest w pełni funkcjonalny.
Jeśli odczyt jest większy lub mniejszy od tego zakresu, lampka Check Engine zapala się i ustawiony jest kod DTC P0560 OBDII .
Jak naprawić ten kod błędu?
Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15VBłąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo