P0562 – Opis naprawy błędu
Kod usterki |
---|
P0562 |
Lokalizacja usterki |
P0562 – Niskie napięcie w układzie ładowania
|
Prawdopodobne przyczyny |
|
Opis kodu DTC P0562 Ogólny
Nawet jeśli wyłącznik zapłonu jest wyłączony, akumulator nadal dostarcza energię do modułu ECM (moduł sterujący silnika). W ten sposób moduł sterujący silnika (ECM) może zapisywać dane, takie jak historia DTC (diagnostyczny kod usterki ), zamrażać dane i wartości mieszanki paliwa.
Jeżeli napięcie akumulatora jest niższe niż minimalny poziom, ECM (moduł sterujący silnika) interpretuje to jako istnienie usterki w obwodzie mocy. Po uruchomieniu silnika zapala się lampka serwisowa i uzyskuje się kod diagnostyczny P0562 .
Jak naprawić ten kod błędu?
Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15VBłąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo