P0573 – Opis naprawy błędu
Kod usterki |
---|
P0573 |
Lokalizacja usterki |
P0573 – Wysokie napięcie w obwodzie „A” tempomatu / wyłącznika hamulca |
Prawdopodobne przyczyny |
|
Opis kodu DTC P0573 Ogólny
Komputer pojazdu współpracuje z modułem tempomatu, zapewniając automatyczną kontrolę prędkości. Jeśli PCM (moduł sterujący zespołu napędowego) odbierze sygnał wejściowy wskazujący, że pojazd nie może kontrolować własnej prędkości, rozpocznie się test tempomatu.
D0 P0573 OBDII kod jest przechowywany, kiedy PCM wykrycia nieprawidłowego poziomu oporności lub napięcia w przelocie sterowania obwodem przełączającym hamulca podczas tego testu. Zasadniczo błąd wskazuje, że prędkości pojazdu nie można kontrolować, dlatego tempomat jest wyłączony.
Jak naprawić ten kod błędu?
Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15VBłąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo