P0598 – Opis naprawy błędu
Kod usterki |
---|
P0598 |
Lokalizacja usterki |
P0598 – Obwód sterowania grzałki termostatu niski |
Prawdopodobne przyczyny |
|
P0598 Znaczenie
Moduł sterujący silnika ( ECM ) steruje termostatem z modulacją szerokości impulsu (PWM). Grzałka termostatu cieczy chłodzącej silnika kontroluje przepływ płynu chłodzącego i reguluje temperaturę roboczą silnika. Moduł ECM zasila termostat 12 V. Moduł ECM steruje podgrzewaczem termostatu cieczy chłodzącej silnika, uziemiając obwód sterujący za pomocą urządzenia półprzewodnikowego zwanego sterownikiem. Sterownik jest wyposażony w obwód sprzężenia zwrotnego, który jest podciągany do napięcia. Moduł ECM może określić, czy obwód sterujący jest otwarty, zwarty do masy lub zwarty do napięcia, monitorując napięcie sprzężenia zwrotnego.
Jak naprawić ten kod błędu?
Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15VBłąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo