P0600 – Opis naprawy błędu
Kod usterki |
---|
P0600 |
Lokalizacja usterki |
P0600 – Utrata łącza komunikacji szeregowej |
Prawdopodobne przyczyny |
|
Opis kodu DTC P0600 Ogólny
Kod DTC P0600 OBD2 wskazuje na awarię w łączu okablowania między modułem sterującym silnika (ECM) a jednym z jego wspierających modułów sterujących, tj. Moduł ECM utracił kontrolę nad jednym lub większą liczbą modułów wykonawczych. Zasadniczo pojazdy mają do 18 siłowników sterowanych przez ECM . W tym celu stosuje się sieć kontrolną (CAN), jest to seria kabli podłączonych z ECM do sterowników.
Kontrolery obsługiwane przez ECM są odpowiedzialne za kontrolowanie większości funkcji pojazdu. Jeśli kod P0600 został ustawiony, dzieje się tak, ponieważ nastąpiła utrata komunikacji sterowania przez jeden lub więcej z tych modułów podczas ośmiu kolejnych uruchomień.
Jak naprawić ten kod błędu?
Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15VBłąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo