P0633 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
P0633
Lokalizacja usterki
P0633 – NIEZAPROGRAMOWANY KLUCZ IMMOBILAJZERA  ECM / PCM
Prawdopodobne przyczyny
  • Poziom naładowania baterii klucza immobilizera może być słaby.
  • Być może występuje awaria klucza immobilizera.
  • Klucz immobilizera i nie został zaprogramowany.
  • Błąd programowania ECM lub PCM lub zły stan jednego z nich może powodować ten kod.

Opis kodu DTC P0633 Ogólny

Jeśli kod DTC P0633 OBDII kod jest skonfigurowany, to dlatego, że moduł sterujący silnika (ECM) lub moduł sterujący Układ napędowy (PCM) wykrył klucz immobilizer którego nie rozpoznaje.

Ten klucz służy do zabezpieczenia pojazdu przed kradzieżą. Eliminuje to także potrzebę wkładania metalowego kluczyka do cylindrów zamka drzwi lub cylindra zapłonu. Brelok jest zintegrowany z transponderem. W ten sposób, gdy pilot znajduje się w pewnej odległości od pojazdu, transponder wysyła sygnał do ECM i innych sterowników. Po odebraniu sygnału transpondera drzwi pojazdu zostają odblokowane. A po wyjęciu kluczyka immobilizera z pojazdu drzwi są zablokowane.

Każdy klawisz immobilizera emituje sygnał, który jest unikalny dla sterowników pokładowych w celu rozpoznania tego sygnału. Z tego powodu musi być odpowiednio zaprogramowany do rozpoznania. ECM lub PCM jest odpowiedzialny za uruchomienie pojazdu przy BCM zamki i odblokowuje drzwi. Jeśli jeden z tych modułów nie rozpoznaje klucza immobilizera i podjęta zostanie próba wejścia lub uruchomienia pojazdu, kod ten zostanie ustanowiony.

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo