P0670 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
P0670
Lokalizacja usterki

P0670 – Usterka w obwodzie modułu sterującego świec żarowyc

Prawdopodobne przyczyny
  • Wadliwy moduł sterujący świec żarowych (GPCM)
  • Wiązka elektryczna GPCM jest otwarta lub zwarta
  • Słabe połączenie elektryczne obwodu GPCM
  • Wadliwy moduł sterujący silnika (ECM)
  • Zły moment wtrysku powoduje zużycie świecy żarowej. To zużycie wpływa na świecę zapłonową.
  • Wadliwa świeca żarowa.

Opis kodu DTC P0670 Ogólny

Aby zapewnić prawidłowe działanie, silniki Diesla nie są zależne od mieszanki sprężonego paliwa ani od elektrycznego źródła zapłonu. Kompresja silników Diesla jest znacznie wyższa niż w przypadku silników benzynowych.

Z powodu tego wysokiego sprężania powietrze w cylindrze może mieć zakres 600 stopni, czyli temperaturę niezbędną do zapłonu oleju napędowego. Gdy tłok dotrze do górnego martwego punktu cylindra, paliwo wysokociśnieniowe jest wtryskiwane do cylindra. Zapala się natychmiast po napotkaniu przegrzanego powietrza, a rozprężające się gazy popychają tłok w dół.

Biorąc pod uwagę, że silnik wysokoprężny musi zostać przegrzany, aby zapalić paliwo, jeśli silnik jest zimny, trudno jest przegrzać powietrze, ponieważ ciepło jest szybko tracone. Z tego powodu świeca żarowa przez 10 sekund jest podgrzewana, aż ściana cylindra wzrośnie, umożliwiając w ten sposób wzrost ciepła sprężania niezbędnego do zapłonu.

W przypadku wykrycia przez  ECM (moduł sterujący silnika) problemu w obwodzie sterującym GPCM (moduł sterujący świec żarowych), ustawiony jest kod błędu P0670 ODB2.

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo