P0699 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
P0699
Lokalizacja usterki

P0699 – Wysokie napięcie odniesienia czujnika „C”

Prawdopodobne przyczyny
  • Wadliwy moduł sterujący silnika (ECM)
  • Wiązka przewodów ECM jest otwarta lub zwarta
  • Słabe połączenie elektryczne obwodu ECM
  • Zwarty czujnik w obwodzie 5 V.

P0699 Znaczenie

Moduł sterujący ma wewnętrzne 5-woltowe szyny odniesienia zwane 5-woltowym napięciem odniesienia. Każda szyna odniesienia zapewniała 5-woltowy obwód odniesienia dla więcej niż jednego czujnika. Dlatego stan błędu w jednym 5-woltowym obwodzie odniesienia wpłynie na inne 5-woltowe obwody odniesienia podłączone do szyny odniesienia. Moduł sterujący monitoruje napięcie w 5-woltowych szynach odniesienia.

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo