P0713 – Opis naprawy błędu
Kod usterki |
---|
P0713 |
Lokalizacja usterki |
P0713 – Wysoki sygnał wejściowy obwodu „A” czujnika temperatury płynu przekładniowego |
Prawdopodobne przyczyny |
|
P0713 Znaczenie
Czujnik temperatury ATF (płyn do automatycznej skrzyni biegów) przekształca temperaturę płynu w wartość rezystancji. Rezystancja czujnika zmienia się wraz z temperaturą płynu przekładniowego. W miarę wzrostu temperatury maleje rezystancja czujnika. Moduł sterujący skrzyni biegów (TCM) monitoruje sygnał czujnika temperatury ATF (płynu do automatycznej skrzyni biegów). TCM ustawia kod OBDII, gdy sygnał czujnika temperatury ATF (płynu do automatycznej skrzyni biegów) jest niezgodny ze specyfikacjami fabrycznymi.
Jak naprawić ten kod błędu?
Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15VBłąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo