P0739 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Kod usterki
P0739
Lokalizacja usterki

P0739 – Wysokie napięcie wyjściowe prędkości obrotowej silnika TCM

Prawdopodobne przyczyny
  • Wadliwy czujnik prędkości wyjściowej silnika
  • Wiązka czujnika prędkości wyjściowej silnika jest otwarta lub zwarta
  • Słabe połączenie elektryczne obwodu czujnika prędkości wyjściowej silnika
  • Wadliwy czujnik położenia wału korbowego

Opis kodu DTC P0739 Ogólny

Modułu sterującego skrzyni biegów (TCM) działa podobnie do ECM (moduł sterujący silnika), z tą różnicą, że TCM ma monitorowanie i kontrolę funkcji transmisji. To za pomocą czujnika prędkości silnika , zwanego CKP ( czujnik położenia wału korbowego) lub czujnika prędkości wyjściowej (OSS) określa punkty zmiany biegów.

Aby zmierzyć prędkość wału korbowego, czujnik typu Halla wykorzystuje uchwyty lub otwory w kole zamachowym, które przechodzi przez czujnik w celu kontrolowania położenia wału korbowego. Niezwykle konieczne jest, aby ECM i TCM otrzymały dokładny odczyt, ponieważ wpływa to między innymi na punkty zmiany, prędkość pojazdu.

P0739 OBDII kodu diagnostycznego ustawienie  występuje, gdy napięcia powyżej dopuszczalnych te są wykrywane w TCM obwodu wyjściowego prędkości silnika .

KATALOG SAMOCHODÓW ABARTH VW ACURA ALFA ROMEO ALPINE ASTON MARTIN AUDI AUSTIN BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROEN CUPRA DACIA DAEWOO DAEWOO / FSO DAIHATSU DODGE DS EAGLE FERRARI FIAT FORD FSM FSO GMC HONDA HUMMER HYUNDAI INFINITI INNOCENTI ISUZU IVECO JAGUAR JEEP JMC KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS LINCOLN LOTUS LTI MARUTI MASERATI MAZDA MERCEDES-BENZ MERCURY MG MINI BMW MITSUBISHI MOSKWICZ NISSAN OLDSMOBILE OLTCIT OPEL PEUGEOT PLYMOUTH PONTIAC PORSCHE RAM RENAULT ROLLS-ROYCE ROVER SAAB SATURN SCION SEAT SKODA SMART SSANG YONG SUBARU SUZUKI TALBOT TATA TESLA TOYOTA TRABANT UAZ VOLKSWAGEN VOLVO WARTBURG YUGO