P0741 – Opis naprawy błędu
Kod usterki |
---|
P0741 |
Lokalizacja usterki |
P0741 – Działanie obwodu sprzęgła przemiennika momentu obrotowego lub zablokowanie |
Prawdopodobne przyczyny |
|
Opis kodu DTC P0741 Ogólny
Pojazdy wyposażone w automatyczne skrzynie biegów mają przemiennik momentu obrotowego między silnikiem a skrzynią biegów. W ten sposób zwiększa się moment obrotowy silnika i uzyskuje się lepszą kontrolę tylnych kół.
Istnieje połączenie między silnikiem a przekładnią za pomocą płynnego układu sprzęgającego, który zwielokrotnia moment obrotowy do momentu wyrównania prędkości, a tym samym tworzy prędkość stratną. Przy tej prędkości obroty rzeczywiste silnika i obroty wejściowe skrzyni biegów są różne, około 90% wydajności.
Moduł sterowania zespołu napędowego (PCM) lub modułu sterowania przekładni (TCM), w zależności od modelu, to te, które sterowania przemiennika momentu obrotowego sprzęgła (TCC) elektromagnesu do kierowania płynu hydraulicznego i włączyć sprzęgło przekładni hydrokinetycznej, tworząc w ten sposób solidne połączenie, oprócz zwiększania wydajności.
Gdy ustawiony jest kod DTC P0741 OBD2, oznacza to, że TCM lub PCM wykrył błąd w obwodzie elektromagnesu TCC (sprzęgło przemiennika momentu obrotowego).