P0741 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
P0741
Lokalizacja usterki

P0741 – Działanie obwodu sprzęgła przemiennika momentu obrotowego lub zablokowanie

Prawdopodobne przyczyny
  • Niski poziom płynu przekładniowego
  • Brudny płyn przekładniowy
  • Uszkodzony elektrozawór sprzęgła przemiennika momentu obrotowego
  • Wiązka lub złącza elektrozaworu sprzęgła przemiennika momentu obrotowego
  • Obwód elektrozaworu sprzęgła przemiennika momentu obrotowego jest przerwany lub zwarty
  • Wewnętrzny problem mechaniczny skrzyni biegów

Opis kodu DTC P0741 Ogólny

Pojazdy wyposażone w automatyczne skrzynie biegów mają przemiennik momentu obrotowego między silnikiem a skrzynią biegów. W ten sposób zwiększa się moment obrotowy silnika i uzyskuje się lepszą kontrolę tylnych kół.

Istnieje połączenie między silnikiem a przekładnią za pomocą płynnego układu sprzęgającego, który zwielokrotnia moment obrotowy do momentu wyrównania prędkości, a tym samym tworzy prędkość stratną. Przy tej prędkości obroty rzeczywiste silnika i obroty wejściowe skrzyni biegów są różne, około 90% wydajności.

Moduł sterowania zespołu napędowego (PCM) lub modułu sterowania przekładni (TCM), w zależności od modelu, to te, które sterowania przemiennika momentu obrotowego sprzęgła (TCC) elektromagnesu do kierowania płynu hydraulicznego i włączyć sprzęgło przekładni hydrokinetycznej, tworząc w ten sposób solidne połączenie, oprócz zwiększania wydajności.

Gdy ustawiony jest kod DTC P0741 OBD2, oznacza to, że TCM lub PCM wykrył błąd w obwodzie elektromagnesu TCC (sprzęgło przemiennika momentu obrotowego).

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo