P0801 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Kod usterki
P0801
Lokalizacja usterki

P0801 – Awaria obwodu sterującego hamowania wstecznego

Prawdopodobne przyczyny
  • Uszkodzony elektrozawór hamowania wstecznego
  • Wiązka elektromagnetyczna hamowania wstecznego jest otwarta lub zwarta
  • Słabe połączenie elektryczne w obwodzie elektromagnetycznym hamowania wstecznego

P0801 Znaczenie

Napięcie zapłonowe jest dostarczane do cewki elektromagnesu Wstecz Wstecz. Moduł sterujący zespołu napędowego ( PCM ) steruje solenoidem poprzez uziemienie obwodu sterującego za pomocą wewnętrznego przełącznika zwanego sterownikiem. Sterownik zapewnia uziemienie dla kontrolowanego komponentu. Każdy sterownik ma linię błędu monitorowaną przez PCM . Gdy PCM wyda polecenie WŁĄCZENIA komponentu, napięcie obwodu sterującego powinno być niskie (blisko 0 woltów). Gdy PCM wydaje polecenie wyłączenia obwodu sterującego komponentu, potencjał napięcia obwodu powinien być wysoki (w pobliżu napięcia akumulatora). Jeżeli obwód wykrywający usterkę wyczuje napięcie inne niż oczekiwane, stan linii błędu zmienia się, powodując ustawienie kodu P0801.

KATALOG SAMOCHODÓW ABARTH VW ACURA ALFA ROMEO ALPINE ASTON MARTIN AUDI AUSTIN BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROEN CUPRA DACIA DAEWOO DAEWOO / FSO DAIHATSU DODGE DS EAGLE FERRARI FIAT FORD FSM FSO GMC HONDA HUMMER HYUNDAI INFINITI INNOCENTI ISUZU IVECO JAGUAR JEEP JMC KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS LINCOLN LOTUS LTI MARUTI MASERATI MAZDA MERCEDES-BENZ MERCURY MG MINI BMW MITSUBISHI MOSKWICZ NISSAN OLDSMOBILE OLTCIT OPEL PEUGEOT PLYMOUTH PONTIAC PORSCHE RAM RENAULT ROLLS-ROYCE ROVER SAAB SATURN SCION SEAT SKODA SMART SSANG YONG SUBARU SUZUKI TALBOT TATA TESLA TOYOTA TRABANT UAZ VOLKSWAGEN VOLVO WARTBURG YUGO