P0830 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
P0830
Lokalizacja usterki

P0830 – Obwód przełącznika pedału sprzęgła „A”

Prawdopodobne przyczyny
  • Wadliwy przełącznik położenia pedału sprzęgła
  • Wiązka przełącznika położenia pedału sprzęgła jest otwarta lub zwarta
  • Niewłaściwe połączenie elektryczne obwodu przełącznika położenia pedału sprzęgła

P0830 Znaczenie

Moduł sterujący zespołu napędowego ( PCM ) monitoruje przycisk zmiany położenia pedału sprzęgła (CPP-BT) tylko podczas skalibrowanego zakresu prędkości silnika (zakres prędkości rozruchu). Ten kod DTC jest generowany, gdy przełącznik CPP-BT nie wskazuje, że sprzęgło jest wyłączone (wciśnięty pedał sprzęgła), gdy silnik jest uruchomiony.

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo