P0843 – Opis naprawy błędu
Kod usterki |
---|
P0843 |
Lokalizacja usterki |
P0843 – Wysokie ciśnienie w obwodzie czujnika ciśnienia / przełącznika „A” w skrzyni biegów |
Prawdopodobne przyczyny |
|
P0843 Znaczenie
Przełącznik zwalniający sprzęgła przekładni hydrokinetycznej (TCC) jest częścią ręcznego przełącznika pozycji zaworu automatycznego ciśnienia płynu przekładniowego (TFP). Ręczny przełącznik położenia zaworu TFP jest zamontowany na korpusie zaworu skrzyni biegów. Przełącznik zwalniający TCC jest przełącznikiem normalnie zamkniętym.
Po zwolnieniu TCC ciśnienie płynu zwalniającego TCC otwiera przełącznik zwalniający TCC, który otwiera obwód ciśnienia zwalniającego TCC. Gdy napięcie w obwodzie jest wysokie (przełącznik otwarty), moduł sterujący zespołu napędowego ( PCM ) rozpoznaje, że TCC nie jest już włączony.
Jak naprawić ten kod błędu?
Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15VBłąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo