P0852 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
P0852
Lokalizacja usterki

P0852 – Wysokie napięcie w obwodzie przełącznika położenia postojowego / neutralnego

Prawdopodobne przyczyny
  • Wadliwy przełącznik parkowania / neutralny
  • Wiązka przewodów przełączania parkowania / neutralnego jest otwarta lub zwarta
  • Słabe połączenie elektryczne obwodu przełącznika parkowania / neutralnego

P0852 Znaczenie

Zespół przełącznika wału ręcznej zmiany biegów, znany również jako przełącznik trybu wewnętrznego (IMS), jest przełącznikiem z przesuwnym stykiem przymocowanym do wału ręcznej zmiany biegów w obudowie skrzyni biegów. Przełącznik położenia postojowego / neutralnego (PNP) jest zintegrowany z IMS i łączy się z ramą prowadzącą modułu sterującego skrzyni biegów (TCM) za pomocą krótkiej wiązki przewodów. 5 sygnałów wejściowych do TCM z zespołu ręcznego przełącznika wału skrzyni biegów wskazuje położenie dźwigni zmiany biegów. Informacje te są wykorzystywane do włączania rozruchu silnika, sterowania silnikiem, a także do określania wzorców zmiany biegów. Stan każdego wejścia jest dostępny do wyświetlenia na skanerze diagnostycznym. Pięć przedstawionych parametrów wejściowych to Sygnał A, Sygnał B, Sygnał C, Sygnał P (Parzystość) i Sygnał N (Sygnał rozruchu postojowego / neutralnego).ECM ) i służy do włączania rozruchu silnika. Obwód parkowania / sygnału neutralnego nie jest wewnętrznie podłączony do TCM; obwód wykorzystuje TCM tylko jako złącze przejściowe. ECM Park / Neutral monitory diagnostyczne obwód Park / Neutral sygnału do wykrywania niskiego napięcia, kiedy ECM spodziewa się wysokiego napięcia i Wysokie napięcie, kiedy ECM spodziewa się niskiego napięcia.

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo