P0888 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Kod usterki

P0888

Lokalizacja usterki

P0888 – Przekaźnik transmisji zawsze wyłączony

Prawdopodobne przyczyny
  • Wiązka przekaźnika sterowania skrzynią biegów jest otwarta lub zwarta
  • Słabe połączenie elektryczne obwodu przekaźnika sterowania skrzynią biegów
  • Wadliwy przekaźnik sterujący skrzyni biegów

P0888 Znaczenie

Przekaźnik sterujący skrzynią biegów służy do zasilania zespołu elektromagnesu, gdy skrzynia biegów znajduje się w normalnym trybie pracy. Gdy przekaźnik jest wyłączony, do zespołu elektromagnesu nie jest dostarczane zasilanie, a przekładnia znajduje się w trybie awaryjnym. Wyjście przekaźnika jest przekazywane z powrotem do modułu sterującego zespołu napędowego ( PCM ). Jest to określane jako obwód wyjściowy przekaźnika sterującego skrzynią biegów lub włączony akumulator.
Po zresetowaniu sterownika (kluczyk zapłonu przekręcony do położenia roboczego lub po uruchomieniu silnika) sterownik zasila przekaźnik. Wcześniej PCM sprawdza, czy styki są otwarte, sprawdzając brak napięcia na przełączanych zaciskach akumulatora. Po wzbudzeniu przekaźnika PCM monitoruje zaciski, aby sprawdzić, czy napięcie jest większe niż 3 wolty.

KATALOG SAMOCHODÓW ABARTH VW ACURA ALFA ROMEO ALPINE ASTON MARTIN AUDI AUSTIN BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROEN CUPRA DACIA DAEWOO DAEWOO / FSO DAIHATSU DODGE DS EAGLE FERRARI FIAT FORD FSM FSO GMC HONDA HUMMER HYUNDAI INFINITI INNOCENTI ISUZU IVECO JAGUAR JEEP JMC KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS LINCOLN LOTUS LTI MARUTI MASERATI MAZDA MERCEDES-BENZ MERCURY MG MINI BMW MITSUBISHI MOSKWICZ NISSAN OLDSMOBILE OLTCIT OPEL PEUGEOT PLYMOUTH PONTIAC PORSCHE RAM RENAULT ROLLS-ROYCE ROVER SAAB SATURN SCION SEAT SKODA SMART SSANG YONG SUBARU SUZUKI TALBOT TATA TESLA TOYOTA TRABANT UAZ VOLKSWAGEN VOLVO WARTBURG YUGO