U0001 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U0001
Lokalizacja usterki

U0001 – Magistrala danych sieci kontrolera (CAN): szybka magistrala / moduł sterujący komunikacją

Prawdopodobne przyczyny
  • Przerwa w zasilaniu do modułu, który ustawił kod
  • Przerwa w uziemieniu do modułu, który ustawił kod
  • Przerwa w obwodzie CAN bus +
  • Zwarcie do masy w dowolnym obwodzie magistrali CAN C.
  • Diagnozę tego diagnostycznego kodu usterki (DTC) przeprowadza się na podstawie symptomów pojazdu
  • Sprawdź więcej kodów
  • Wiązka przewodów modułu sterującego jest otwarta lub zwarta
  • Słabe połączenie elektryczne obwodu modułu sterującego
  • Luźna, skorodowana, wygięta lub zwarta wiązka przewodów magistrali CAN
  • Niskie napięcie spowodowane wadliwym akumulatorem lub skorodowanymi zaciskami
  • Wadliwy lub zwarty moduł sterujący
  • Moduł sterujący utracił pamięć i nie uruchamia się ponownie z powodu chwilowej utraty zasilania.
  • Może wymagać przeprogramowania lub wysłania polecenia ping, aby rozpocząć

Opis kodu DTC U0001 Ogólny

Nowoczesne pojazdy są wyposażone w moduły sterujące lub komputery, które komunikują się ze sobą poprzez magistralę CAN (Control Area Network).

Magistrala CAN składa się z dwóch linii: CAN dużej szybkości CAN niskiej prędkości. W przypadku wysokiej lub dużej szybkości CAN przesyła dane z szybkością 500 kb / s, a prędkość CAN niska lub niska wynosi 125 kb / s. Aby komunikaty mogły być przetwarzane i przesyłane między obiema magistralami CAN , używany jest w pełni zintegrowany moduł zasilania (TIMP). Każdy moduł sterujący pojazdu ma kod identyfikacyjny, za pomocą którego TIMP identyfikuje komunikujący się moduł. Nazywa się to rozmową binarną.

Kod DTC  U0001 OBD2 wskazuje, że nastąpił błąd w wiązce lub złącza Area Network sterowania lub moduł zasilania pełni zintegrowany .

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo