U0017 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U0017
Lokalizacja usterki
U0017 Magistrala danych sieci kontrolera (CAN): magistrala średniej prędkości (-) – zbyt wysokie napięcie
Prawdopodobne przyczyny
  • Prawdopodobnie w module sterującym nastąpił wyciek pamięci z powodu tymczasowej przerwy w zasilaniu.
  • Błędy programowania PCM lub sterownika
  • Styki zacisków cofnęły się na złączu modułu.
  • Jeden lub więcej uszkodzonych lub niesprawnych modułów sterujących innych niż PCM.
  • Wadliwy ECM – rzadko
  • Luźna, skorodowana, wygięta lub zwarta wiązka przewodów magistrali CAN
  • Przerywane lub słabe połączenia w złączach obwodu.

  • U0017 Znaczenie
    magistrala (CAN) to standard komunikacji pojazdu niezbędny do nawiązania komunikacji urządzeń auta bez komputera głównego. Informacje operacyjne i polecenia wysyłane są pomiędzy sterownikami. moduły posiadają zakodowane informacje o tym, jakie wiadomości są potrzebne do transmisji w przewodach danych szeregowych. szeregowa magistrala (CAN) obejmuje dwa specjalne kable do transmisji. Przewody nazywają się CAN high i CAN low . w sytuacji kiedy Sieć (CAN) jest w uśpieniu, oba przewody transmitują sygnał o wartości 2,5 Volt. w czasie transmisji informacji linia CAN high zbliża się do 3,75 V, a CAN low spada do 1,25 V, generując tym sposobem rozbieżność 2,5 V między liniami. dlatego że wymiana danych oparta jest na różnicy napięcia pomiędzy dwiema liniami sieci, magistrala Controller Area Network (CAN) NIE jest wrażliwa na pole indukcyjne, pola elektromagnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo