U0026 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U0026
Lokalizacja usterki
U0026 Magistrala danych sieci kontrolera (CAN): niska prędkość magistrali (-) – wysokie napięcie
Prawdopodobne przyczyny
  • Wadliwy PCM lub inny kontroler
  • Przerwa w obwodzie ujemnym magistrali CAN.
  • Zwarcie w jednym lub obu obwodach magistrali CAN.
  • Przerwa w obwodzie magistrali CAN
  • Wadliwe lub przepalone bezpieczniki lub łączniki topikowe
  • Jeden lub więcej uszkodzonych lub niesprawnych modułów sterujących, w tym PCM.
  • Zepsute lub uszkodzone okablowanie (czasami związane z gryzoniami)

  • U0026 Znaczenie
    magistrala (CAN) to standard przesyłu danych auta wymagany do nawiązania komunikacji układów samochodowych bez komputera głównego. Informacje operacyjne i polecenia wysyłane są pomiędzy komputerami pojazdu. Urządzenia posiadają zakodowane informacje o tym, jakie wiadomości są potrzebne do wymiany w obwodach danych szeregowych. Sieć Controller Area Network (CAN) obejmuje dwa skręcone przewody do transmisji. Przewody nazywają się CAN high i CAN low . w sytuacji kiedy szeregowa magistrala (CAN) jest w uśpieniu, obie linie transmitują sygnał o wartości 2,5 Volt. Podczas przesyłania bitów danych szyna CAN high zbliża się do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, wywołując w ten sposób różnicę 2,5 V pomiędzy szynami. Ponieważ komunikacja opiera się na różnicy potencjałów pomiędzy dwiema szynami magistrali, magistrala Controller Area Network (CAN) NIE jest podatna na impulsy indukcyjne, pola elektryczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo