U0030 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U0030
Lokalizacja usterki
U0030 Sieć pojazdu (VAN) magistrala danych A (+) – obwód otwarty
Prawdopodobne przyczyny
  • Prawdopodobnie w module sterującym nastąpił wyciek pamięci z powodu tymczasowej przerwy w zasilaniu.
  • Błędy programowania PCM lub sterownika
  • Niewłaściwie dokręcone kable lub złącza komputera.
  • Przerwa w obwodzie magistrali CAN
  • Instalacja jednego lub więcej nieprawidłowych i / lub nieodpowiednich modułów sterujących.
  • Luźna, skorodowana, wygięta lub zwarta wiązka przewodów magistrali CAN
  • Woda w różnych złączach modułu sterującego.

  • U0030 Znaczenie
    szeregowa magistrala (CAN) to standard komunikacji pojazdu wymagany do połączenia podzespołów auta bez komputera centralnego. Informacje operacyjne i rozkazy wysyłane są pomiędzy modułami. sterowniki przechowują zakodowane informacje o tym, jakie informacje są wymagane do wymiany w szynie danych szeregowych. magistrala (CAN) obejmuje dwa specjalne kable do przesyłania. Przewody nazywane są CAN wysoki i CAN niski . kiedy magistrala (CAN) jest w trybie bezczynności, oba przewody przenoszą 2,5 Volt. w czasie przesyłania informacji szyna CAN high zbliża się do 3,75 V, a CAN low spada do 1,25 V, wywołując tym sposobem rozbieżność 2,5 V między obwodami. dlatego że wymiana danych oparta jest na różnicy potencjałów między obiema szynami sieci, magistrala Controller Area Network (CAN) NIE jest wrażliwa na pole indukcyjne, pola elektromagnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo