U0038 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U0038
Lokalizacja usterki
U0038 Sieć pojazdu (VAN) magistrala danych B – problem z wydajnością
Prawdopodobne przyczyny
  • Prawdopodobnie w module sterującym nastąpił wyciek pamięci z powodu tymczasowej przerwy w zasilaniu.
  • Korozja przewodów lub złączy.
  • Styki zacisków cofnęły się na złączu modułu.
  • Uszkodzone, spalone, zwarte, rozłączone lub skorodowane przewody magistrali CAN lub innego systemu komunikacji szeregowej.
  • Instalacja jednego lub więcej nieprawidłowych i / lub nieodpowiednich modułów sterujących.
  • Luźna, skorodowana, wygięta lub zwarta wiązka przewodów magistrali CAN
  • Zwarty moduł sterujący.

  • U0038 Znaczenie
    magistrala Controller Area Network (CAN) to standard transmisji danych auta przeznaczony do połączenia komputerów samochodu bez komputera centralnego. wiadomości operacyjne i polecenia przekazywane są pomiędzy komputerami pojazdu. Urządzenia przechowują zakodowane informacje o tym, jakie informacje są niezbędne do transmisji w przewodach danych szeregowych. Sieć Controller Area Network (CAN) wykorzystuje dwa skręcone kable do komunikacji. kable nazywane są CAN wysoki i CAN niski . w sytuacji kiedy magistrala Controller Area Network (CAN) jest w uśpieniu, oba przewody transmitują sygnał o wartości 2,5 V. w czasie przesyłania bitów danych szyna CAN high zbliża się do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, generując w ten sposób rozbieżność 2,5 V między liniami. Ponieważ wymiana danych opiera się na różnicy potencjałów pomiędzy dwiema liniami sieci, szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) NIE jest podatna na pole indukcyjne, pola elektromagnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo