U0048 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U0048
Lokalizacja usterki
U0048 Sieć pojazdu (VAN) magistrala danych C (+) – obwód otwarty
Prawdopodobne przyczyny
  • Wygięte styki złącza.
  • Niskie napięcie spowodowane wadliwym akumulatorem lub skorodowanymi zaciskami
  • Styki zacisków cofnęły się na złączu modułu.
  • Moduł sterujący utracił pamięć i nie uruchamia się ponownie z powodu chwilowej utraty zasilania.
  • Niskie napięcie z powodu słabego akumulatora.
  • Luźna, skorodowana, wygięta lub zwarta wiązka przewodów magistrali CAN
  • Nietypowo wysokie lub niskie napięcie w systemie.

  • U0048 Znaczenie
    magistrala (CAN) to standard magistrali pojazdu przeznaczony do synchronizacji urządzeń samochodu bez sterownika nadrzędnego. Informacje operacyjne i polecenia wymieniane są między komputerami pojazdu. Urządzenia mają wgrane dane o tym, jakie komunikaty są niezbędne do komunikacji w szynie danych szeregowych. szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) obejmuje dwa skręcone przewody do komunikacji. Przewody nazywają się CAN high i CAN low . Gdy magistrala Controller Area Network (CAN) jest w uśpieniu, oba przewody transmitują sygnał o wartości 2,5 Volt. Podczas transmisji bitów danych linia CAN high przechodzi do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, wywołując tym sposobem różnicę 2,5 V pomiędzy szynami. Ponieważ komunikacja oparta jest na różnicy potencjałów między dwiema szynami sieci, magistrala (CAN) NIE jest podatna na pole indukcyjne, pola elektryczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo