U0071 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U0071
Lokalizacja usterki
U0071 Sieć pojazdu (VAN) magistrala danych E (-) – zbyt wysokie napięcie
Prawdopodobne przyczyny
  • Prawdopodobnie w module sterującym nastąpił wyciek pamięci z powodu tymczasowej przerwy w zasilaniu.
  • Rzadko – uszkodzony moduł sterujący
  • Styki zacisków cofnęły się na złączu modułu.
  • Jeden lub więcej uszkodzonych lub niesprawnych modułów sterujących innych niż PCM.
  • Wadliwy ECM – rzadko
  • Zwarcie do zasilania lub masy w dowolnym obwodzie szyny CAN
  • Zwarty moduł sterujący.

  • U0071 Znaczenie
    szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) to standard transmisji danych pojazdu wymagany do nawiązania komunikacji komputerów samochodowych bez komputera nadrzędnego. Informacje operacyjne i polecenia przekazywane są między modułami. sterowniki przechowują zaprogramowane informacje o tym, jakie wiadomości są niezbędne do transmisji w obwodach danych szeregowych. szeregowa magistrala (CAN) wykorzystuje dwa dedykowane przewody do komunikacji. Przewody nazywają się CAN high i CAN low . w sytuacji kiedy Sieć Controller Area Network (CAN) jest w uśpieniu, oba przewody przenoszą 2,5 V. Podczas przesyłania bitów danych szyna CAN high zbliża się do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, generując w ten sposób różnicę 2,5 V między szynami. Ponieważ komunikacja oparta jest na różnicy napięcia między obiema liniami magistrali, szeregowa magistrala (CAN) NIE jest podatna na impulsy indukcyjne, pola elektromagnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo