U0107 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U0107
Lokalizacja usterki
U0107 Magistrala danych: moduł sterowania siłownikiem przepustnicy (TAC) – brak komunikacji
Prawdopodobne przyczyny
  • Wadliwy PCM lub inny kontroler
  • TIMP może być uszkodzony.
  • Skoki napięcia.
  • Uszkodzone, spalone, zwarte, rozłączone lub skorodowane przewody magistrali CAN lub innego systemu komunikacji szeregowej.
  • Wadliwe lub przepalone bezpieczniki lub łączniki topikowe
  • Zwarcie do zasilania lub masy w dowolnym obwodzie szyny CAN
  • Zepsute lub uszkodzone okablowanie (czasami związane z gryzoniami)

  • U0107 Znaczenie
    Sieć (CAN) to standard przesyłu danych pojazdu wymagany do nawiązania komunikacji modułów samochodowych bez sterownika centralnego. Informacje operacyjne i rozkazy wysyłane są między komputerami pojazdu. komputery posiadają zaprogramowane informacje o tym, jakie wiadomości są niezbędne do wymiany w obwodach danych szeregowych. szeregowa magistrala (CAN) obejmuje dwa specjalne przewody do transmisji. kable nazywane są CAN high i CAN low . Gdy szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) jest w trybie bezczynności, oba przewody przenoszą 2,5 Volt. w czasie transmisji informacji szyna CAN high zbliża się do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, generując tym sposobem różnicę 2,5 V pomiędzy szynami. Ponieważ wymiana danych oparta jest na różnicy napięcia pomiędzy obiema szynami sieci, szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) NIE jest podatna na impulsy indukcyjne, pola elektromagnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo