U0110 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U0110
Lokalizacja usterki
U0110 Magistrala danych: moduł sterujący silnikiem napędowym – brak komunikacji
Prawdopodobne przyczyny
  • Prawdopodobnie w module sterującym nastąpił wyciek pamięci z powodu tymczasowej przerwy w zasilaniu.
  • Przerwa w uziemieniu do ECM
  • Niewłaściwie dokręcone kable lub złącza komputera.
  • Moduł sterujący utracił pamięć i nie uruchamia się ponownie z powodu chwilowej utraty zasilania.
  • Uszkodzone oprogramowanie.
  • Korozja w różnych złączach modułu sterującego.
  • Rezystor łącza danych jest otwarty lub zwarty.

  • U0110 Znaczenie
    szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) to standard komunikacji pojazdu przeznaczony do połączenia układów samochodu bez komputera centralnego. Informacje operacyjne i rozkazy wymieniane są pomiędzy komputerami pojazdu. sterowniki posiadają zaprogramowane dane o tym, jakie informacje są wymagane do transmisji w przewodach danych szeregowych. szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) obejmuje dwa specjalne kable do przesyłania. Przewody nazywają się CAN high i CAN low . Gdy szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) jest w uśpieniu, oba przewody przenoszą 2,5 V. w czasie transmisji informacji linia CAN high przechodzi do 3,75 V, a CAN low spada do 1,25 V, wywołując w ten sposób rozbieżność 2,5 V między liniami. dlatego że wymiana danych opiera się na różnicy potencjałów między dwiema liniami magistrali, magistrala (CAN) NIE jest podatna na impulsy indukcyjne, pola elektromagnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo