U0121 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U0121
Lokalizacja usterki

U0121 – Utrata komunikacji z modułem sterującym układu przeciwblokującego hamulców

Prawdopodobne przyczyny
  • Wiązka przewodów modułu sterującego układu przeciwblokującego jest przerwana lub zwarta
  • Słabe połączenie elektryczne obwodu modułu sterującego układu przeciwblokującego
  • Możliwe, że kable lub złącza są uszkodzone.
  • Moduł sterujący ABS może być uszkodzony.
  • Jeśli niedawno nastąpiła wymiana modułu sterującego niezwiązanego z tym systemem, komunikacja mogła zostać utracona.
  • Akumulator może wysyłać zbyt niskie napięcie lub być w złym stanie.

  • Wadliwy moduł sterujący ABS.
  • W niektórych przypadkach wymiana innych, niepowiązanych modułów sterujących, takich jak moduły sterujące transmisją, może prowadzić do utraty komunikacji, a tym samym do ustawienia kodu U0121.

  • Skoki napięcia spowodowane nieprawidłowymi procedurami rozruchu awaryjnego lub innymi przyczynami mogą uszkodzić jeden lub więcej sterowników, w tym moduł sterujący ABS.

  • W niektórych pojazdach, zwłaszcza w wielu produktach Mazda, kod ten można czasami ustawić, jeśli skaner lub czytnik kodów jest podłączony przy pracującym silniku lub włączonym zapłonie. Jednak w większości tych przypadków obecność kodu jest jedynie „usterką”, która nie wskazuje na rzeczywisty problem, a zwykłe wyczyszczenie kodu zgodnie z zalecaną procedurą rozwiąże usterkę.

  • Niskie napięcia akumulatorów lub wadliwe akumulatory mogą powodować sporadyczne usterki w całym układzie elektrycznym, a nawet mogą uszkodzić niektóre sterowniki, w tym moduł sterujący ABS. Zauważ, że w przypadku niskiego napięcia baterii lub wadliwych baterii, inne kody będą zwykle obecne wraz z U0121.
  • Niepowodzenie lub awaria PCM. Należy zauważyć, że jest to rzadkie zdarzenie i jest znacznie bardziej prawdopodobne, że moduł sterujący ABS ulegnie awarii wcześniej niż moduł PCM.

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo