U0145 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U0145
Lokalizacja usterki
U0145 Magistrala danych: moduł sterujący nadwozia (8 CM) E – brak komunikacji
Prawdopodobne przyczyny
  • Prawdopodobnie w module sterującym nastąpił wyciek pamięci z powodu tymczasowej przerwy w zasilaniu.
  • Błędy programowania PCM lub sterownika
  • Niewłaściwie dokręcone kable lub złącza komputera.
  • Moduł sterujący utracił pamięć i nie uruchamia się ponownie z powodu chwilowej utraty zasilania.
  • Niskie napięcie z powodu słabego akumulatora.
  • Luźna, skorodowana, wygięta lub zwarta wiązka przewodów magistrali CAN
  • Niskie napięcie akumulatora

  • U0145 Znaczenie
    szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) to standard magistrali auta przystosowany do połączenia podzespołów samochodowych bez komputera nadrzędnego. Informacje operacyjne i rozkazy przesyłane są pomiędzy urządzeniami. sterowniki przechowują zaprogramowane dane o tym, jakie wiadomości są wymagane do transmisji w szynie danych szeregowych. Sieć (CAN) wykorzystuje dwa dedykowane przewody do transmisji. kable nazywane są CAN high i CAN low . w sytuacji kiedy Sieć Controller Area Network (CAN) jest w trybie bezczynności, oba przewody transmitują sygnał o wartości 2,5 Volt. Podczas przesyłania informacji linia CAN high przechodzi do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, wywołując w ten sposób różnicę 2,5 V między liniami. Ponieważ wymiana danych opiera się na różnicy potencjałów pomiędzy obiema szynami magistrali, szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) NIE jest wrażliwa na pole indukcyjne, pola magnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo