U0181 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U0181
Lokalizacja usterki
U0181 Magistrala danych: moduł sterujący poziomem reflektorów – brak komunikacji
Prawdopodobne przyczyny
  • Prawdopodobnie w module sterującym nastąpił wyciek pamięci z powodu tymczasowej przerwy w zasilaniu.
  • TIMP może być uszkodzony.
  • Styki zacisków cofnęły się na złączu modułu.
  • Złącze elektryczne modułu nie jest całkowicie osadzone.
  • Wadliwy ECM – rzadko
  • Luźna, skorodowana, wygięta lub zwarta wiązka przewodów magistrali CAN
  • Wewnętrzne zwarcie modułu sterującego transmisją danych

  • U0181 Znaczenie
    Sieć (CAN) to standard komunikacji samochodu przystosowany do synchronizacji podzespołów auta bez sterownika nadrzędnego. wiadomości operacyjne i rozkazy wymieniane są między urządzeniami. sterowniki mają zaprogramowane dane o tym, jakie komunikaty są potrzebne do komunikacji w szynie danych szeregowych. magistrala (CAN) wykorzystuje dwa specjalne kable do transmisji. Przewody nazywają się CAN wysoki i CAN niski . w sytuacji kiedy Sieć Controller Area Network (CAN) jest w trybie bezczynności, oba przewody transmitują sygnał o wartości 2,5 Volt. Podczas przesyłania informacji szyna CAN high zbliża się do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, generując tym sposobem różnicę 2,5 V pomiędzy szynami. dlatego że wymiana danych opiera się na różnicy napięcia pomiędzy dwiema szynami sieci, szeregowa magistrala (CAN) NIE jest podatna na impulsy indukcyjne, pola elektromagnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo