U0200 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U0200
Lokalizacja usterki
U0200 Magistrala danych: moduł sterujący funkcją drzwi B – brak komunikacji
Prawdopodobne przyczyny
  • Przerwa w zasilaniu do ECM
  • Przerwa w uziemieniu do ECM
  • Wadliwy lub zwarty moduł sterujący
  • Moduł sterujący utracił pamięć i nie uruchamia się ponownie z powodu chwilowej utraty zasilania.
  • Wadliwe lub przepalone bezpieczniki lub łączniki topikowe
  • Korozja w różnych złączach modułu sterującego.
  • Nietypowo wysokie lub niskie napięcie w systemie.

  • U0200 Znaczenie
    Sieć Controller Area Network (CAN) to standard przesyłu danych samochodu niezbędny do nawiązania komunikacji modułów samochodowych bez układu nadrzędnego. Informacje operacyjne i polecenia wymieniane są pomiędzy komputerami pojazdu. sterowniki przechowują zaprogramowane dane o tym, jakie informacje są niezbędne do komunikacji w przewodach danych szeregowych. magistrala Controller Area Network (CAN) wykorzystuje dwa skręcone kable do komunikacji. kable nazywane są CAN wysoki i CAN niski . Gdy szeregowa magistrala (CAN) jest w uśpieniu, obie linie transmitują sygnał o wartości 2,5 Volt. Podczas przesyłania bitów danych szyna CAN high podnosi się do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, generując tym sposobem różnicę 2,5 V pomiędzy liniami. Ponieważ transmisja opiera się na różnicy potencjałów między dwiema szynami sieci, szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) NIE jest wrażliwa na pole indukcyjne, pola magnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo